31. Sinister

Tytuł: Sinister.
Reżyseria: Scott Derrickson
Scenariusz: C. Robert Cargill, Scott Derrickson
ObsadaEthan Hawke, Juliet Rylance, Fred Dalton Thompson, James Ransone, Michael Hall D'Addario, Clare Foley
Rok produkcji: 2012
Kraj produkcji: Stany Zjednoczone
Czas trwania: 1h 50min
Gatunek: Horror.















O treści:

Ellison (Ethan Hawke), autor popularnych powieści kryminalnych, wykorzystuje w pracy autentyczne historie. Właśnie wprowadził się z żoną i dwojgiem dzieci do starego domu i ma nadzieję, że napisze tu kolejny bestseller. Znajduje inspirację, kiedy odkrywa na strychu projektor i pudło filmów. Okazuje się, że to zapis brutalnych zbrodni. Z ręki nieznanego mordercy giną poprzedni mieszkańcy domu Ellisona. Pisarz zaczyna prowadzić własne śledztwo.

Moja ocena: 8,5/10

"Sinister" bardzo, ale to bardzo, przypadł mi do gustu. Śmiało mogę powiedzieć, że jest to najlepszy horror, który oglądałem. Historia zawarta w filmie jest fajnie przedstawiona, a przede wszystkim jest ciekawa i wciągająca. Nie jest to film pokroju tych horrorów, w których co trzydzieści sekund wyskakuje ci coś na ryj, drąc mordę, i jest to esencja całego filmu. Przez cały czas trwania filmu obecny jest bardzo fajny klimacik niepewności, zaintrygowania, lekkiego lęku (przed bliżej nieokreślonym czymś). Scen typowo "horrorowych" jest tutaj stosunkowo mało. Strach budzą raczej dobrze dobrana muzyka, świetna atmosfera, w której utrzymana jest fabuła i świadomość, że coś się dzieje, że coś jest nie tak, ale tak naprawdę nie wiadomo, czy nam się to tylko zdaje, czy serio jest się czego bać.

Polecam gorąco! ;)

Komentarze

  1. Aż mi się zimno zrobiło od czytania recenzji. Mam za słaba psychikę na horrory. Może dlatego, ze nie lubię czuć strachu, ale cóż co kto woli. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobnie jak Alice niepodam, również nie przepadam za tym gatunkiem, ale sam pomysł na fabułkę wydaje się niezgorszy! ;)

    Czemu Twoja opinia jest wyróżniona na czerwono? Ale to daje po oczach! Równie mocno jak nadużywanie wyrazu "fajny" :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś się stało, że nie chce zmienić koloru tła tekstu... Nie wiem o co chodzi xD

      Usuń
    2. Jak wchodzę na Twojego bloga też mnie ostrzega, że niektóre elementy na nie są bezpieczne. Okropne uczucie!

      Usuń
  3. Słyszałam o tym filmie. Nie oglądam horrorów (widziałam raczej takie, które wcale nie były straszne i nie zaliczyłabym ich do tego gatunku typu; ,,Tylko kochankowie przeżyją'' (klimat również genialny!) czy ,,Wywiad z wampirem''), ale na pewno o nim nie zapomnę i polecę koleżance, która lubi tego typu produkcje :)
    Arleta!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeden z lepszych horrorów który utkwił mi w pamięci i mam takie samo zdanie na ten temat jak Ty :)
    Przy okazji zapraszam do mnie, dodaję na bloga moje ujęcia. Może znajdziesz chwilę aby udzielić kilka rad?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rad? Nie przesadzaj! ;P Myślę, że nie jestem na tyle kompetentny... Ale z chęcią do Ciebie wpadnę ;)

      Usuń

Prześlij komentarz