#TAG - UNPOPULAR OPINIONS BOOK

Do tego TAG-u nominowała mnie Klaudia z bloga Cmentarz Zapomnianych Książek, którego znajdziecie -> tutaj, dzięki serdeczne za nominacje! ;)

1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz.
  Zmierzch. Co prawda, książki nie przeczytałem, ale dorwałem się do kilku fragmentów, gdy czytała ją moja znajoma. Oprócz tego zdarzyło mi się obejrzeć chyba dwa filmy. Nie zachęciło mnie to w żadnym stopniu do sięgnięcia po książkę. Pomysł na film nie przypadł mi do gustu, wydaje mi się mdły i naciągany. Nie lubię takich  produkcji.
 


2. Popularna książka lub seria, której wszyscy nienawidzą, ale Ty kochasz.
 
Myślę, że taką serią jest "Felix Net i Nika". Ta młodzieżowa, lekka seria bardzo przypadła mi do gustu, ze względu na fajny pomysł i nienużącą akcję. Natomiast wśród moich znajomych seria ta nie miała dobrego przyjęcia. Raczej wszyscy wypowiadali się o niej w pejoratywnym kontekście.



3. Trójkąt miłosny, w którym główny bohater/bohaterka, według Ciebie, wybiera złą osobę LUB literacka para, której nie lubisz.
  
Literacką parą, której nie lubię jest Ron i Hermiona z "Harry'ego Pottera". Nie żebym miał coś do rudych... ale jakoś tak ta dwójka do siebie nie pasuje. Przyjaźnili się w trójkę i w ogóle fajnie między nimi było, to po co Rowling tam jakąś "miłość" pchała? Swoją drogą, jak już tak bardzo chciała ich uszczęśliwić miłością, to do Hermiony chyba lepiej pasowałby Harry xD.



4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.
 
Zdecydowanie takim gatunkiem jest kryminał. Wśród moich znajomych jest istne zatrzęsienie książek kryminalnych. Nie ma chociażby jednego czytelnika, który nie miałby choć jednego kryminału. Ja jednak nie jestem przekonany do tego gatunku literatury. Po prostu mnie nie "chwyciła za serce". Chociaż jak zawsze, od każdej reguły są wyjątki. U mnie takim wyjątkiem jest "Dziesięciu małych murzynków", autorstwa Agaty Christie, których bardzo serdecznie polecam!


5. Popularny, bądź uwielbiany bohater, którego Ty nie lubisz.
 
U mnie takim bohaterem jest zdecydowanie Papkin z "Zemsty". Gdy "przerabialiśmy" tę lekturę, wszyscy w klasie byli zauroczeni postacią Papkina. Śmiało mogę powiedzieć, że była to ich ulubiona postać z całej książki. Zachwycali się tym, że Papkin to taka pozytywna postać "zawadiaki i uwodziciela z humorem" cokolwiek to miało znaczyć... Dla mnie Papkin to była postać, którą należy odbierać jaka lekkie przejaskrawienie, a przede wszystkim podchodzić do niej z dystansem, a nie od razu się w niej "zakochiwać".
 
6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonany.


Tam da ra dam tam da ra dam... J.K. Rowling! Pomijając to, że darzę tą panią ogromnym szacunkiem i uznaniem za stworzenie arcydzieła, jakim jest Harry Potter, to jednak nie jestem do niej w 100% przekonany. Moim zdaniem, niektóre wątki w Harrym są nieco przekombinowane z perspektywy czasu. Ale dla dzieci mogą być super. No ja w tym momencie tego nie kupuję.

7. Popularny wątek/motyw, którego masz już dosyć.

Zdecydowanie przejadł mi się motyw nikomu nieznanej, słabej osoby, która potem staje się bohaterem, wszyscy ją dostrzegają, podziwiają. Nie wiem, jak Wam, ale mi ten typ wątku w książkach zdecydowanie się przejadł. Ile można?

8. Popularna seria, której nie chcesz przeczytać. 

Zmierzch. A dlaczego? Odsyłam do punktu pierwszego.

9. Mówi się, że „Książka jest zawsze lepsza od filmu", 
ale który film lub serial, podobał Ci się bardziej niż książka?

Ekranizacja, która podobała mi się bardziej niż książka, na podstawie której powstała, to jednogłośnie Dawca Pamięci. Właściwie pomiędzy filmem a powieścią nie było aż takiej znaczącej różnicy. Jednak w filmie to wszystko jakoś było ładniej przedstawione, dodano wątek miłosny, który wcale nie był mdły, a tylko dopełniał historię. Krótko mówiąc, film "podszedł" mi bardziej.



JA DO TAGU NOMINUJĘ:

- INDYWIDUALNEGO OBSERWATORA - klik.
- PIONKA - klik.
- DRAGONA - klik.

Komentarze

  1. Felix Net i Nika - WTF!? Nigdy nie słyszałem!

    Dzięki za nominację, choć pewnie nie będzie mi się chciało brać udział w tym przedsięwzięciu :C

    ŚWIAT KULTURA I FETYSZE (KLIK!)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Felixa, Neta i Nikę :) Co do J. K. Rowling nie mogę się zgodzić, bo Harry Potter według mnie jest cudowny, a związek Harry'ego z Hermioną... nie nie nie. Muszę wreszcie wziąć się za Dawcy pamięci, ksiazka w oryginalne leży na mojej półce.

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Rona, uwielbiam Hermionę, ale końcowe związki między wszystkimi bohaterami jakoś mi się nie spodobały. Widziałabym Hermionę z Krumem, to byłoby ciekawe. A Ron? Mógłby odkryć urok Luny, ewentualnie związać się z postacią podobną charakterem do Tonks. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zmierzchu też nie lubię, a co do Rona i Hermiony to mi bardzo się podobał ten wątek, był super napisany i świetnie się to czytało! Miłego dnia i Wesołych Świąt!

    Komentarz u mnie = Komentarz u Ciebie
    http://bieganiejestspoko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z Tobą co do punktu drugiego. Kocham FNiN jestem jej dużym fanem, jednak moi znajomi nie chcą jej przeczytać. Chyba jest to wygląd okładki. Ja sama się z niej na początku śmiałam, ale po przeczytaniu książki... bomba. Też uważam, że to Harry powinnien być z Hermioną.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny post :)
    Zgadzam się w 100% z punktem 3. Muszę przyznać, że mi Zmierzch nawet się podobał...
    Dziękuję za nominacje :)

    truelifebydamien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Co do ,,Zmierzchu'', jakbym czytała swoją opinię, haha! Przeczytałam jeden kryminał w życiu i był to ,,Ciężar milczenia'', który faktycznie bardzo mi się podobał, mimo wszystko również rzadko sięgam po ten gatunek literacki. ;) Chociaż tę Agaty Christie w wolnym czasie poszukam, tytuł zapisałam, także. :D Arleta

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję bardzo za nominację!
    Ciekawe odpowiedzi, w większości zgodzę się z Tobą.
    Jestem ciekawy, jakie wątki z Harrego Pottera uważasz za przekombinowane. Może jakiś osobny post na ten temat? :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Zmierzch akurat był kiedyś moją obsesją, zakochałam się w tej sadze, przez co teraz jej nienawidzę xD Jeśli chodzi o kryminał, to mogłabym odpowiedzieć dokładnie tak samo, a książka Agathy była jedynym kryminałem, który przypadł mi do gustu. Papkin u mnie w klasie był raczej odbierany jako głupia, przerysowana i przechwalająca się postać. Dziwię się, że u ciebie została tak pozytywnie odebrana. Co do popularnego wątku, też nudzi mnie już taki temat, choć czasami miło obejrzeć lub przeczytać coś tego typu. Masz fajny styl pisania, trochę skojarzył mi się właśnie z postami nominowanego obserwatora. Obu was się dobrze czyta, więc obserwuję :P
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komplement i porównanie do Indywidualnego xD

      W wolnej chwili wpadnę do Ciebie! ;)

      Usuń
  10. Niedziela, a postu nie było! :v

    OdpowiedzUsuń
  11. Już komentowałam, ale.. Nominuję cię do LBA i mam nadzieję, że odpowiesz no moje pytania :)
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/2016/04/2-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz