11. Złodziej pioruna (książka).

Tytuł: Złodziej pioruna
Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria Książki
Data wydania: 2010r.
Liczba stron: 358
Okładka: miękka
Gatunek: Literatura młodzieżowa














O treści:
 Percy Jackson ma właśnie wylecieć ze szkoły z internatem. Znowu. Ale to najmniejszy z jego kłopotów. Ostatnimi czasy mitologiczne potwory i bogowie olimpijscy wychodzą z kart książek o mitologii prosto w życie Percy'ego. Co gorsza, kilku z nich zdołał rozgniewać. Piorun Piorunów Zeusa został skradziony, a Percy jest głównym podejrzanym.

Teraz on i jego przyjaciele mają zaledwie dziesięć dni, żeby znaleźć skradzioną własność Zeusa i odnieść ją na Olimp, by przywrócić pokój zwaśnionym bogom. Żeby misja się udała, Percy'emu przyjdzie jednak zrobić coś więcej niż tylko złapać prawdziwego złodzieja - musi pogodzić się z ojcem, który go porzucił, rozwiązać zagadkę Wyroczni, która ostrzega go przed zdradą przyjaciela, i odkryć złowrogą siłę potężniejszą nawet niż bogowie.

 
Moja ocena: 7/10 

"Złodziej pioruna" to książka, którą nazwałbym średnią. Akcja rozwija się stopniowo, nie za szybko i nie za wolno. Fabuła trzyma się jednego wątku. Historia jest dobrze opowiedziana. Jak dla mnie największym plusem jest tematyka, a mianowicie - mitologia. Oprócz tego spodobało mi się swoiste nowatorstwo w tej dziedzinie - to nie Hades był tym złym. Książkę uważam, za dobrą na zabicie nudy, ale od razu mówię, że "dupy nie urywa" ;D

Komentarze

  1. Byłam na tym w kinie! Kocham!!! Książki nie czytałam ale film był boski! Więc na pewno niedługo się za nią wezmę! Poprawiłaś mi humor dzięki :*

    http://miloscwczasachapokalipsy44.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się bardzo ciekawie, ale obecnie mam full książek do czytania, a lista wcale się nie zmniejsza :(
    Recenzja jak zwykle spoko :)

    mlwdragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na nową notkę :)

    mlwdragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja "Złodzieja Pioruna" czytałam jakieś dwa lata temu. Wtedy to był dla mnie fenomen literacki. W tym roku mam zamiar przeczytać całą serię ponownie, ciekawe czy moja opinia radykalnie się zmieni, kocham książki Ricka, jeden z moich ulubionych autorów.
    Świetna recenzja :)
    Pozdrawiam!
    https://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz